Utazás: Szingapúr, Malajzia, Thaiföld

Ázsia, gyerekkel

Kuala Lumpur 1.

2016. december 22. - Sz. Kriszta

Szerencsésen megérkeztünk Kuala Lumpurba, ahol karácsony végéig leszünk. A szállást még Langkawin átfoglaltuk, mert bebogarasodott a hely, ahova tavasszal foglaltunk és én még egy hetet nem bírok többlábú lakótársakkal - és milyen jól tettük! :)

A lakás csúcsszuper, ráadásul a szállásadónk kijött elénk, ami nagy előny, mert a reptér majd másfél órányira van a várostól.  Az épület annyira új, hogy alig lakják még, a medencénél jó, ha két emberrel találkoztunk az eddigi négy nap alatt. Olyan a kilátás itt a 30-ik emeleten, hogy órákig el lehet nézegetni, pláne ahogy a napszakok váltakoznak. Danika sem tud betelni vele, ahogy az autók jönnek mennek. A medencéből, amit röhejes módon fűtenek, az egész belvárost lehet látni.

Maga Kuala Lumpur egy érdekes város. Nekem nagyon bejön, Tamásnak kaotikus. Tény, hogy ez nem Szingapúr, itt nincs katonás rend mindenhol, de nekem tetszik, ahogy próbálkoznak :) Itt is építkezés van mindenhol, de szemben Szingapúrral, ahol ezt elkerítve, forgalmat átterelve csinálják itt simán építkeznek, az autós meg főleg a gyalogos férjen el, ahol tud. Két gyerekkel van egy kis halálfélelme az embernek, pláne mert itt kocsi és motor van dögivel! Olyan forgalom van, hogy azt a csúcsidős Budapesti nagykörút is megirigyelné. És persze nincs busz sáv, araszol az is a forgalommal. Ha már busz, Tamást bosszantja, hogy nincs egy épeszű tömegközlekedési térkép, a Google Maps utazástervezője semmit nem ér itt, mert a buszokkal nem számol, úgyhogy kimegy az ember aztán felszáll arra, ami épp jön. Viszont nagyon olcsó, 70 Ft egy buszjegy, sőt, a belvárosban több járat ingyenes :)

A belváros és az ikonikus Petronas-ikertornyok (452 méter magas, az átkötő híd 172 méternél van és 58 méter hosszú, 5 éven keresztül 2003-ig a világ legmagasabb épülete volt) nagyon szép és modern, sok park meg játszótér van körülötte. Érdekes, hogy közelről nem tűnnek nagynak az ikertornyok, annyira be van építve a környéke, de messzebbről nézve, főleg éjszaka látványos a különbség.

A közlekedést leszámítva kellemes, élhető nagyváros benyomását kelti, én simán költöznék ide pár évre.

ui: Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire hangos itt fent is a forgalom zaja, konkrétan zavarja az alvást. Mondjuk a kilátás éjjel a legszebb :)

ui2: A karácsonyi giccs itt is hegyekben és itt is minden óriásnagy.

ui3: Szemünk az örömtől párás lett amikor végre találtunk egy rendes szupermarketet, az elindulás óta először! Most láttunk először krumplit (rögtön lett főzelék belőle), végre van sajt és vaj is, így most igazi karácsonyi habzsidőzsit tartunk mi is :)

ui2: A fotók életképek, a Petronas-tornyokon kívül itt nincs igazán széles körben ismert látnivaló…

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.