Utazás: Szingapúr, Malajzia, Thaiföld

Ázsia, gyerekkel

Langkawi 2. - Mangrove erdő, Kuah

2016. december 14. - Sz. Kriszta

Életünk Langkawin csendes nyaralómódban telik - tenger, evés, alvás, játék :) Néha azért kell egy kis változatosság, így tegnapelőtt befizettünk az 5 az 1-ben mangrove erdő túrára a Kilim Karst Geoforest Parkba - motorcsónakos túra haletetéssel, sasetetéssel, majomúsztatással, denevérbarlanggal és persze maga a mangrove erdő. Ez pont olyan jó program volt, mint amilyennek hangzik :)

Első megállónk és későbbi ebédlőnk egy úszó halfarm volt ahol sosem látott tengeri élőlényeket lehetett simogatni. Viki beleszeretett Izabellába, a kis barna foltos cápába, Danikának az egy méter átmérőjű rája tetszett nagyon. Utunk csodaszép mangrove fák között vezetett szűkebb és tágabb csatornákon át. Jobbról egy vipera, balról egy majomcsapat, néha egy-egy barlang, amibe kis híján be is szorultunk. Tényleg szép volt! Én például azt sem tudtam, hogy a majmok tudnak úszni, de simán jöttek a bedobott narancsért (amit megpucoltak!) meg dinnyehéjért...

Mivel esett az eső - ami itt nem nagy gáz, mert akkor is 30 fok van - a sasok kis létszámban képviseltették magukat, de azért egy-két halfogást láttunk. A denevérbarlang előtt az összes kajánkat le kellett adnunk ami nem csoda, mert a bejárat előtt a majmok szabályosan lopkodtak. Elmondták, hogy bent nem szabad sem suttogni sem hangosan beszélni mert akkor fölébrednek és megindulnak. Azért elgondolkoztam, hogy ha egy az ezerből úgy lepottyanna a fejünkre ki bírná ki, hogy ne sikítson hangosan...

Az ebéd meglepően finom volt, abszolút autentikus és úszó halfarmhoz illő sült csirke :) Zárásképp a nyílt tengeren száguldoztunk a motorcsónakkal, mentőmellényben. A gyerekek nagyon élvezték, az én mosolyom nem volt ennyire őszinte 100 km/h-nál. Itt a csodálatos mészkősziklás, erdős partot kellett volna megcsodálni, majd Tamás elmeséli milyen szép volt, én csukott szemmel kapaszkodtam. Engem az egész út a Tisza-tóra emlékeztetett nagyon, szóval aki kedvet kapott látogasson el oda. Jó, majmok meg mangrovék nem lesznek, de van óriás édesvízi akvárium, csónakkal be lehet barangolni a csatornákat, a madár és élővilág pedig még színesebb is :)

Tegnap délután kirándultunk egyet Kuah-ba, ami Langkawi "fővárosa". Sok néznivaló nem volt rajta, de találtunk egy óriási játszóteret, ahol a gyerekek kirohangálták magukat a helyi gyerekekkel. Természetesen megnéztük a nagy sast is, Langkawi jelképét, az mondjuk tényleg szép és hatalmas volt.

Kaptunk kérdést az étkezésekről... Eredeti terveimben minden nap legalább egy, de inkább két kajálást itthon szerettem volna megoldani minimális háztartásvezetéssel. Amivel nem számoltam, hogy Langkawin a boltban nincs: tejtermék, tojás, zöldség, gyümölcs, hús, pékáru. Így azért nagyon nehéz :) De az is igaz, hogy kajálda kajáldát ér, így ha az ember nem veti meg a rizst, lehet jókat enni. Mondjuk a konyhába ne akarjunk benézni, de eddig hál istennek nagyobb bajunk még nem volt. Azt is őszintén bevallom, hogy mióta elindultunk, már háromszor ettünk McDonalds-ban, és becsúszott a Subway meg a Pizza Hut is. Tudom, hogy viccesen hangzik, de ez jelenti most a hazai, ismerős ízt :) De volt már saját főzésű tejbegríz, kukoricaleves, borsófőzelék és a mai nap fénypontja, banános palacsinta is. Itt gyümölcshöz is könnyebb már hozzájutni, ettünk dinnyét, papayát, csikut, piros banánt, mangót, rombutánt, narancsot. Összefoglalva azt mondanám, ha nem is könnyen, de megoldjuk az egészséges étkezést, nem kell aggódni a gyerekekért!

Gekkók a lakásban - erre mondják, hogy mindent meg lehet szokni :) Az tök cuki, ahogy a gyerekek kézen fogva egymást kísérik a fürdőszobába nagyokat dobbantva, hogy "tiszta legyen a terep". Már nem futunk ki sikoltva, ha megjelenik a gekkó a falon, amúgy meg tényleg elmegy ha felé nyúl az ember. Tegnap egy kis, 3 centis bébi gekkó költözött a WC tetejére - ő még annyira újszülött, hogy nem megy el a jöttünkre, de Tamás hősiesen mentesít igény szerint :) Azért a Kuala Lumpur-i szállást a biztonság kedvéért átfoglaltuk betonfalú, emeletes házba.

Az élet apró örömei rovatba a héten a mosodát tenném. 700 Ft-ért egy teljes adag ruhát kimosnak, kivasalnak zacskózva átadnak két (2!!!) óra alatt. Rejtély, hogy csinálják, de ilyen puha és illatos otthon nincs a ruhánk:)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.