Utazás: Szingapúr, Malajzia, Thaiföld

Ázsia, gyerekkel

Szingapúr 5. - Sentosa

2016. december 08. - Sz. Kriszta

Sentosa a szingapúriak Margit-szigete vagy Kopaszi-gátja, és itt van az egyetlen strandolásra is alkalmas partszakasz is - meg se lep, hogy mesterséges, ráadásul import homokkal van felszórva. Mi hétköznap délelőtt mentünk, így még elviselhető volt embertársaink jelenléte és a parton is kaptunk helyet árnyékban. De ne szaladjak előre, mi minden is van Sentosán?

Egy komplett erőd, az Universal Studios "disneylandje", tengeri akvárium, több kilométeres libegő, Madame Tussaud panoptikum, pillangópark, 4D mozi, a fák lombkorona-szintjén vezetett tanösvény, állatmenhely, több szálloda, kaszinó és minden elképzelhető adrenalinnövelő: 70 méter magasról induló, 500 m hosszú canopy pálya (60 km/h-ra gyorsul fel), 16 méterről szabadesés, fejjel lefelé is menő hullámvasút stb. Csak érdekességképp árak: Universal Studios felnőtt 15 ezer / gyerek 12 ezer Forint, minden más 1 napos kombi jegy felnőtt 17 ezer / gyerek 15 ezer Forint. Egy napba nem fér bele minden látnivaló, de még háromba is nehezen...

Aki ismer minket, az biztos kitalálta már, mit csináltunk egész nap :) Egy-két óra tűző napon történő nézelődés után lementünk a tengerpartra és figyeltük a hajókat a meglepően meleg vízből (a globális felmelegedés félelme is közelebb került hozzám, amikor a 35 fokos tengerbe besétálva elmaradt a felfrissülés). A hatalmas tengerjáró hajók mellett feltűnően sok légijármű is elhaladt előttünk: míg előbbiek többnyire a nyílt vízen várták, hogy bejuthassanak egy ki-berakodásra a közeli kikötőbe, utóbbiakat az a rengeteg repülőgép illetve helikopter képviselte, amelyek a Szingapúr keleti felén lévő reptér illetve katonai légibázis valamelyikére igyekezett.

Odafelé menet viccesen megállapítottuk, hogy így nézhet ki a pokol, mint ez a sziget egy szép szombat délután / este (elég ha arra sorra gondolok ami a be-, kijutásnál lehet), de persze ízlések és pofonok különböznek :) Szerencsére mindenki megtalálja itt a számítását: az is, aki többedmagával a túladagolt mesterséges szórakoztatás miatt jön ide és az is, aki a nyugodt tengerparti henyélés miatt. A fák fölött sétálás és a tengerpart nagyon szép volt, sőt, még egy állatbemutatóra is jutott idő...

A "bár videóztam volna"rovat mai darabja Danika remegő lábas fellépése a 10 emelet magasan lévő üvegpadlóra. 1 cm/óra sebességgel hősiesen elment a korlátig, de vissza már apának kellett hoznia :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.